Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Rabu, Februari 03, 2010

Debat umum bukan cara terbaik: Saifuddin

SHAH ALAM – Tindakan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menuntut wang royalti minyak untuk Kelantan di pentas terbuka bukan cara terbaik kerana isu itu boleh diselesaik an tanpa perdebatan umum.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, Tengku Razaleigh tidak patut biarkan dirinya diperkudakan pembangkang dan sebagai orang lama dari parti pemerintah, beliau sepatutnya sebati dengan pemikiran pucuk pimpinan.

“Saya menghormati Ku Li sebagai orang berpengalaman dalam politik. Saya percaya kepada hak untuk berfikiran bebas dan bersuara namun apa yang dilakukan ada batasnya. Kerajaan telah berlaku adil dengan memberikan wang ihsan RM20 juta kepada Kelantan.

“Ku Li sepatutnya menggunakan kedudukannya sebagai bekas menteri untuk berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, bagi menyampaikan hasratnya itu bukannya secara terbuka. Kesnya kini sedang diteliti oleh Biro Politik parti. Tunggu apa keputusannya nanti,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas reaksi Tengku Razaleigh yang tidak kisah jika dikenakan tindakan disiplin oleh parti berhubung kenyataannya yang menyokong Kerajaan Kelantan menuntut wang royalti minyak.

Saifuddin mengakui isu wang royalti minyak membangkitkan sentimen rakyat Kelantan akan mendatangkan implikasi besar terhadap UMNO-Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya ke-13.

Sinar Harian. 3 Feb. 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..