Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Khamis, Februari 04, 2010

Percubaan kedua jatuhkan karier politik: Anwar

KUALA LUMPUR - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kes perbicaraan liwat yang dihadapinya kini adalah percubaan kedua untuk menjatuhkan karier politiknya. 
 
Menurutnya, ia adalah taktik kotor kerajaan yang sanggup melakukan apa sahaja untuk memperkuatkan fitnah terhadapnya sehingga rakyat keliru terhadap perkara sebenar. 

“Apa yang berlaku adalah niat jahat untuk jatuhkan kredibiliti saya sebagai ahli politik, ini telah berlaku dulu, kita harus ingat, dan berlaku lagi pada hari ini.

“Dahulu, mereka mendakwa terjumpa 13 tompokan air mani di atas tilam, tetapi selepas tiga bulan mereka batalkan pula tuduhan itu,” katanya kepada media selepas menghadiri perbicaraan kes liwat di Mahkamah Jalan Duta semalam.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut menjelaskan beliau yakin dengan barisan peguamnya untuk menangkis serangan-serangan dari pihak Pendakwa Raya.

“Hari ini (semalam) peguam kita mendengar keluhan dan keterangan, esok (hari ini) kita akan soal balas, di situ kita akan dapat maklumat lebih jelas dan menyerang semula pihak mereka,” katanya.

Sementara itu, Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin pula menyifatkan keterangan oleh Saiful di dalam mahkamah semalam seolah-olah merendahkan dirinya sendiri dan mengaku sebagai seorang yang kurang pandai.

Sinar Harian 4 Feb. 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..