Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Khamis, Februari 04, 2010

Ku Li tidak akan keluar UMNO - Ibrahim

KUALA LUMPUR 3 Feb. - Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah tidak mungkin keluar UMNO walaupun didesak berbuat demikian oleh sesetengah pihak ekoran pendiriannya yang berbeza dengan parti itu dalam isu royalti minyak Kelantan.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, beliau yakin Razaleigh tidak akan berpaling tadah kerana beliau begitu sayangkan UMNO.

"Malah saya ingat lagi Ku Li pernah berseloroh dengan saya bahawa dia juga akan mati sebagai ahli UMNO," katanya pada sidang akhbar di pejabat Perkasa di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Ahli Parlimen Gua Musang itu yang berdiri di pentas pembangkang ekoran tidak puas hati dengan isu royalti minyak rakyat Kelantan di Stadium Sultan Mohamad IV di Kota Bharu baru-baru ini.

Ibrahim bagaimanapun mempertahankan tindakan Ku Li itu kerana katanya, dia begitu faham dengan falsafah dan pendirian Razaleigh yang juga pernah menjadi mentor beliau di dalam politik.

"Biasalah jika ada rasa tidak puas hati kerana bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad pun pernah keluar UMNO kerana rasa tidak puas hati tetapi kemudian kembali semula," katanya.

Mengenai isu royalti minyak, Ibrahim berkata, beliau juga memberi tempoh selama sebulan kepada kerajaan Pas Kelantan supaya menyelesaikan isu royalti tersebut.

"Pas seolah-olah sengaja menggunakan isu ini untuk menjadi 'hero politik' dan sebagai modal pilihan raya dan bukan membawanya ke mahkamah untuk diselesaikan.

"Saya sudah bersedia dengan pasukan peguam dan sediakan afidavit untuk membawa kes ini ke mahkamah kerana ini sahaja jalan terbaik bagi mencari kebenaran," katanya.

Ibrahim juga menyelar sikap Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang turut hadir ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam untuk memberi sokongan moral kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung perbicaraan kes liwat.

"Dapat cutikah beliau untuk datang ke mahkamah bagi menyokong Anwar," katanya.

Beliau menganggap Nik Aziz sepatutnya tidak berada di situ kerana banyak tanggungjawabnya sebagai Menteri Besar yang perlu diselesaikan.

"Tidak sepatutnya seorang MB mendengar perbicaraan liwat yang saya anggap nak sebut pun begitu 'jijik'," ujarnya.

Utusan Malaysia 4 Feb. 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..