Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Isnin, Oktober 11, 2010

Cerita Bola: Selangor mesti ditumbangkan

Malam esok suku akhir pertama akan berlangsung. Bermain di gelanggang lawan sememangnya sukar tapi tidak mustahil. Musim ini Kelantan berjaya mencatat keputusan seri 1-1 dengan Selangor di Shah Alam dan 0-0 di Kota Bharu, pada peringkat Liga Super. Saingan peringkat kumpulan Piala Malaysia; Selangor mencatat rekod menang 100 peratus pada peringkat kumpulan D. Rekod ini harus dileburkan di Shah Alam, Sabtu ini.

Corak permainan pantas dan pertahanan ketat akan dipamerkan oleh barisan Selangor. Jika ketinggalan, Selangor cepat bangkit untuk merapatkan jurang dan sering kali juga dapat memintas jaringan lawan. Pertahanan Kelantan mesti berhati-hati dengan serangan Safie Sali dan Amirul Hadi yang sememangnya mempunyai penyudah yang baik. Amri Yahyah, sering kali mencuri tumpuan dengan jaringan lewat permainan. Final FA 2009, Amri yang menjadi pemusnah apabila menyamakan kedudukan 1-1. Waktu itu (separuh masa pertama masa tambahan) Indra meletakkan Kelantan di depan. Tapi dengan sedikit kelekaan, gawang Kelantan yang dikawal oleh Shahrizan Ismail dirobek juga. Ketiga-tiga pemain ini juga mampu untuk menguji gawang kita dengan percubaan jarak jauh. Oleh itu pemain-pemain jangan main-main. Seringkali pemain Kelantan akan bersikap main-main dan konfiden menang jika berada di depan.

Apex (Khairul Fahmi Che Mat), Azizi, Daudsu, Piya, Indra, Farhan dan Idlan mesti ada dalam barisan utama. Wira-wira Kelantan ini ada kebolehan masing-masing yang boleh dimanfaatkan. Boleh juga dimasukan Chanturu untuk melancarkan pergerakan. Larian deras Chanturu mampu untuk mengkucarkacirkan pertahanan lawan. Walaupun hantaran Chanturu kadang-kadang tersasar, tapi ini sekurang-kurangnya ia mampu membuat jentera tengah dan pertahanan lawan berada dalam keadaan tidak selamat.

Sokongan peminat? Usah dirisaukan. Jika lawan KL Plus penyokong mememenuhi ruang, inikan pula lawan Selangor. Apa yang kita mahukan..3 mata berharga mesti dibawa pulang ke Kota Bharu.

Tengok ni:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..