Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Isnin, Januari 02, 2017

2017 sepi

Pusara ibu
..... 2017 baru melangkah ke angka nombor 2. Begitu banyak tertinggal ke belakang, sejak pemergian ibu pada 6 Safar 1437h, 18 November 2015 yang lalu. Terlalu banyak. Andai blog ini seperti almari sudah pasti didiami bubuk dan anai-anai. 

Dunia semakin sepi. Buat kami sekeluarga sepanjang tahun lalu. Pertama kali Ramadan tanpa ibu. Pertama kali Aidilfitri dan Aidiladha tanpa ibu. Pedih. Menghiris kalbu. Sudah takdir Allah begitulah aturannya. Redha. Itulah penguat kami. Sepanjang tahun 2016.

Hujung tahun 2016 sepi menghiris lagi. Kali ini dengan pemergian ayah mengadap Allah pada malam Jumaat 11 Safar 1438H, 10 November 2016. Hampir setahun genap dengan pemergian ibu (perkiraan tahun masihi). Ah cukup terasa lebih-lebih lagi 20 hari menjelang ijab qabul kawe dengan isteri .. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..