Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Isnin, Oktober 11, 2010

Kebangkitan lewat bantu Kelantan




KOTA BHARU – Naib juara Piala Malaysia musim lalu, Kelantan menepati ramalan berada dalam kelompok enam pasukan setelah mengesahkan tempat ke peringkat suku akhir TM Piala Malaysia apabila berjaya mengalahkan KL Plus FC 4-0 dalam aksi terakhir peringkat kumpulan di Stadium MBPJ, Kelana Jaya malam semalam. 

Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan ternyata menjadi individu paling gembira biarpun pasukan bimbingannya menunjukkan kebangkitan lewat dalam saingan TM Piala Malaysia musim ini. 

“Kita telah menunjukkan aksi yang terbaik dalam dua perlawanan terakhir. Pemain yang meneruskan momentum kemenangan pada perlawanan terdahulu dengan meratah pasukan KL Plus FC. 

“Saya dan peminat berharap aksi sedemikian dapat diteruskan dalam pertemuan akan datang menentang Selangor pada Selasa ini (malam esok). 

“Pertemuan menentang Selangor merupakan perlawanan yang cukup getir bagi kedua-dua pasukan. Dalam mengharungi peringkat kalah mati ini, kedua-dua pasukan jelas tidak mahu berputih mata,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam. 

Sathianathan berkata, beliau berpuas hati dengan persembahan penyerang kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha yang disifatkan memuncak tepat pada masanya. 

“Saya memang berpuas hati dengan Norshahrul (Idlan Talaha). Walau beliau tidak menjaringkan gol sekali pun saya tetap berpuas hati. Dia banyak membantu rakan sepasukan menjaringkan gol. 

“Tetapi apabila beliau menjaringkan gol, bermakna itu menambahkan lagi keyakinan terhadap diri beliau sendiri. Setelah lama tidak menjaringkan gol, akhirnya dia telah temui sentuhan jaringannya," katanya. 

Sathianathan turut memuji kombinasi pertahanan Kelantan yang menunjukkan satu persembahan yang cukup mantap walaupun tanpa kelibat Mohd Daudsu Jamaludin. 

“Mohd Farisham Ismail bermain dengan baik. Itu sebab saya mengekalkan beliau dalam perlawanan malam semalam".

“Anda kena ingat, itu yang membezakan di antara kekuatan pasukan Kelantan musim ini dengan musim lepas. Dalam erti kata lain, kita mempunyai ‘reserve strength’ yang cukup baik. Apabila seseorang pemain cedera atau mengalami kemerosotan permainan, pemain lain mampu menggalas tugas itu,” katanya. 

Skuad Kelantan memilih untuk tidak pulang ke Kota Bharu selepas perlawanan menentang KL Plus FC malam semalam, sebaliknya terus berada di Shah Alam bagi menghadapi perlawanan menentang Selangor di Shah Alam malam esok.

Dari "Sinar Harian" (Edisi Kelantan)

CEMERLANG: Idlan meledak dengan 2 gol dan dua gol lain juga berpunca daripada gerakannya
Link..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..