Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Ahad, April 25, 2010

Zahid Ibrahim vs Kamal

Hari ini rakyat Malaysia sekali lagi akan menyaksikan perebutan kuasa di Hulu Selangor menerusi calon Barisan Nasional (BN) P. Kamalanathan dan Datuk Zaid Ibrahim dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK). Kedua-dua wakil ini akan bertanding untuk menjadi wakil kepada rakyat.

Dalam keghairahan berkempen ini setiap "pasukan" telah mempersiapkan diri dengan apa cara sekalipun. Media eletronik dan cetak misalnya digunakan semahu-mahunya untuk kemenangan calon masing-masing. PKR misalnya memperhebatkan dengan cara teknologi maya seperti melalui blogger dan sebaran internet. Ada juga yang menggunakan media cetak seperti Harakah, Suara Keadilan dan sebagainya. Di pihak BN pula kempennya lebih meluas dengan menguasai media eletronik dan cetak. Stesen-stesen TV yang ada memainkan peranan yang besar. Begitu juga dengan media cetak seperti Utusan Malaysia, Berita Harian dan sebagainya; digunakan untuk berkempen habis-habisan.

Dalam kerancakan kempen ini, kuasa rakyat yang akan menentukan siapa wakil mereka. Rakyat akan memilih dan akan menolak. Apa yang pasti rakyat inginkan sesuatu yang lebih baik daripada sebelumnya. Persoalannya mampukah wakil mereka ini merealisasikan hasrat rakyat? Sering kali juga terjadi wakil rakyat yang betul-betul menjadi wakil ketika pilihan raya, selepas itu wakil ini terus hilang sehinggalah pilihan raya kemudiannya pula.

Apa-apa pun tunaikan tanggungjawab sebaik mungkin. Wakil rakyat tunaikan tugasnya dan rakyat akan tunai tugasnya masing-masing.

Jangan Pilih Badut 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..