Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Selasa, April 20, 2010

Cerita Bola; Ramalan Sathia jadi kenyataan

TELAHAN jurulatih Kelantan, B. Sathianathan yang menyifatkan pertembungan dengan Negeri Sembilan di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi malam kelmarin seperti menjadi kenyataan, lapor KHAIRI MOHAMAD.

Namun, wataknya berbeza apabila kini giliran Sathia yang menghela nafas lega sebaik Kelantan berjaya menundukkan Negeri Sembilan 3-1 yang baru dinobatkan juara Piala FA minggu lalu.

Tanpa berselindung, Sathia menghamburkan pujian dan terima kasih kepada barisan pemainnya yang bangkit dengan se- mangat luar biasa walaupun sering dikritik sebelum ini ekoran aksi yang terumbang- ambing.

Menurutnya, 20 minit permainan Kelantan terpaksa bertahan apabila anak buah Wan Jamak Wan Hassan mengatur gerak yang berbahaya, namun benteng Kelantan yang diterajui Azizi Mat Rose begitu tenang mematahkan asakan.

"Kejayaan menewaskan sebuah pasukan seperti Negeri Sembilan di gelanggang mereka bukan sahaja memberi tiga mata penuh, lebih dari itu, ia satu kejayaan moral sebagai bekal untuk mengharungi perlawa- nan yang akan datang," katanya ketika di- hubungi semalam.

Tambahnya, beliau percaya Kelantan musim ini adalah sebuah pasukan yang baru dibentuk dengan 'adunan' baru dan ini adalah permulaan baik untuk mengharungi baki saingan liga.

Pada perlawanan malam kelmarin, Kelantan terlebih dahulu mengejutkan Negeri Sembilan menerusi jaringan Indra Putra sebelum Daudsu Jamaluddin dan Badri Radzi menambah dua lagi jaringan bagi malam gemilang Kelantan.

Negeri Sembilan berjaya mendapatkan gol sagu hati melalui Shukor Adan, namun gagal menyekat kemaraan Kelantan yang begitu dahagakan kemenangan.

"Saya berharap momentum sebegini akan terus dikekalkan," kata Sathianathan lagi.

Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..