Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Khamis, April 22, 2010

Kelantan dapat semangat baru

Oleh KHAIRI MOHAMAD
DUA kemenangan berturut-turut termasuk menewaskan juara Piala FA, Negeri Sembilan minggu lalu seakan-akan memberi 'angin' baru kepada Kelantan yang kini melonjak ke tangga ketiga Liga Super.

Malam kelmarin, Kuala Lumpur menjadi mangsa aksi bertenaga sang Kijang yang berjaya membenam cabaran anak-anak buah Razif Ismail 3-0.

Turun sebagai pasukan pilihan, Kelantan tidak mempunyai banyak masalah untuk mengatasi skuad warga kota itu yang nyata masih mentah dan kurang berpengalaman.

Bagi pengendali Kelantan, B.Sathianathan, anak-anak buahnya beraksi mengikut apa yang telah dirancang dan kemenangan itu menambahkan lagi semangat mereka untuk mengharungi baki saingan Liga Super.

Katanya, aksi malam kelmarin sepatutnya mampu memberikan Kelantan lebih banyak gol tetapi kegopohan para pemainnya menyaksikan mereka sekadar berpuas hati dengan jaringan tiga gol.

"Saya sudah menjangkakan kemenangan tersebut dan apa yang membuatkan saya gembira apabila para pemain sudah mula menunjukkan peningkatan. Mereka punya hasrat untuk jadi juara dan semalam mereka buktikan.

"Mungkin kita mampu dapat lebih dari tiga gol malam tadi (kelmarin) tetapi inilah bola sepak, tidak semua peluang yang ada mampu disempurnakan.

"Pasukan yang baik pasti akan sempurnakan banyak peluang dan kami pasti akan bekerja lebih keras untuk itu," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Tambahnya, enam gol dalam dua perlawanan sebelum ini membuktikan jentera serangannya semakin berbisa.

Sathianathan berkata, walaupun berjaya mendapat mata penuh, namun masih ada ruang yang perlu diperbaiki terutama kegopohan ketika berada di depan pintu gol.

"Ruang rehat selama empat minggu sebelum ini kita gunakan untuk mempertajamkan penyudah dan nampaknya ia sudah membuahkan hasil. Kita akan terus mencari kemenangan dengan jumlah gol yang lebih banyak," ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..