Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Jumaat, April 09, 2010

Senario Politik Tanah Air..

Untuk sekian kalinya kita dikejutkan, ditonjolkan dan dijelmakan mengenai watak dan perwatakan wakil rakyat yang kononnya mewakili rakyat. Baru-baru ini pendedahan terbaru mengenai perwatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh bekas orang kuat PKR, Datuk Zahrin.

Apa yang menarik perhatian aku adalah mengenai dakwaan Datuk Zahrin mengenai rancangan 16 September. Aku tidak berminat untuk membuat ulasan mengenai pendedahan itu kerana aku yakin ramai yang telah mengetahuinya. Apa yang bermain di fikiran aku adakah dakwaan itu betul atau tidak..? Jika betul apa yang didedahkan itu sudah pasti ia amat memalukan dan menjatuhkan maruah Anwar. Dan ini juga mungkin akan mengundang persepsi betapa kotornya taktik politik Ketua Pembangkang itu. Namun, jika dakwaan itu tidak benar, alangkah ruginya orang yang mendakwa dan mendedahkan hal itu. Sudah pasti ia akan mengundang musibbah. Apa-apa pun semoga kita diberi pilihan yang tepat oleh Allah untuk menilai yang mana baik dan yang mana buruk.

Senario yang terbaru pula adalah mengenai dakwaan Anwar bahawa 1Malaysia yang diilhamkan oleh Dato' Seri Najib adalah ada kaitan dengan 1Israel!!. Sebagai rakyat Malaysia aku rasakan itu adalah keterlaluan, jika konsep 1Malaysia itu ditiru dari Israel. Dan aku juga akan rasa kesal jika dakwaan itu adalah taktik dan helah Anwar untuk menjatuhkah Najib.

Berita terkini di Hulu Selangor pula adalah mengenai Pilihan Raya Kecil (PRK) yang akan berlangsung tidak lama lagi. PRK terpaksa dibuat ekoran penyandangnya dari PKR meninggal dunia. Persoalan sekarang, apa yang akan didedahkan oleh lawan masing-masing dalam perebutan kerusi parlimen ini. Sudah pasti ada pendedahan, info dan bermacam lagi janji manis akan dilontarkan oleh parti masing-masing. Apa-apa pun semoga rakyat Hulu Selangor bijak dalam memilih wakil mereka di Parlimen. 

Walaupun apapun senario yang berlaku di dalam Malaysia, aku tetap anak Malaysia. Oleh itu aku akan terus menyokong siapa yang benar dan tulus dalam mewakili rakyat; tidak kiralah mereka ini dari parti kerajaan pusat mahupun pembangkang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..