Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Ahad, April 25, 2010

Cerita bola; Tahniah Hairuddin

Hairuddin akhirnya meledak denga jaringan menarik untuk membolehkan Kelantan mengutip tiga mata sewaktu berkunjung ke halaman KL Plus FC, Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya. Perlawanan yang hampir melabuhkan tirainya untuk pusingan pertama ini dimanfaatkan oleh Hairuddin dengan jaringan yang sungguh menarik: bermula daripada sepakan sudut Farhan, kemudian mendada dan terus membuat voley menarik untuk menewaskan penjaga gol KL Plus.

Pada awal saingan Hairuddin kadang-kadang dilihat sebagai "pengacau" dalam pasukan Kelantan kerana kelibatnya di pintu gol sentiasa mengecewakan penyokong Tok Janggut. Perlawanan sebelum ini juga kita sering melihat Hairuddin menggunakan kepalanya untuk menjaring gol tetapi semuanya hampa. Namun malam 25 April bertempat di tempat lawan Hairuddin berjaya meledak gol dengan kakinya. Sebelum jaringan itu Hairuddin mencemaskan gawang KL Plus dengan percubaan awalnya, tetapi berjaya ditepis oleh penjaga gol KL Plus. Percubaan kedua akhirnya berjaya diterjemahkan dengan gol menarik. Tahniah dan terima kasih kepada Hairuddin kerana sumbangan anda.

Seperti juga Hairuddin, Akmal Rizal juga sering kali menghadapi masalah penyudah di pintu gol. Pada perlawanan ini Akmal beroleh lebih dari dua peluang keemasan tetapi semuanya tiada penyudah yang berkesan. Walaubagaimanapun Akmal juga mempunyai watak penting bagi jaringan pertama yang dilakukan oleh Norshahrul Idzlan Talaha. Akmal yang membuat hantaran menarik ke arah Idzlan membolehkan penyokong Kelantan bergembira dengan jaringan pertama itu.

Jaringan ketika menentang KL Plus sepatut lebih besar tetapi Kelantan hanya berjaya membawa balik tiga gol menerusi dua jaringan Idzlan (minit 27 & 39) dan satu daripada Hairuddin (minit 73). Badri misalnya boleh menambah sekurang-kurangnya dua gol. Di sini aku lihat Badri @ Piya seakan-akan begitu yakin dengan beberapa percubaannya, tetapi kesudahannya bola meliar ke luar padang dan juga ada yang ditepis keluar oleh penjaga gawang KL Plus.

Penonton??? Tidak kelihatan perlawanan ini berlangsung di Kuala Lumpur, kerana sebahagian ruang Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya dilimpahi penyokong Kelantan.

Bakal menerima kunjungan Pahang, Kelantan sekali lg mengharapkan kemenangan mutlak untuk terus merapatkan jurang liga di Belakang Selangor dan Terengganu.

Skuad Pantai Timur terus gegar 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..