Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Rabu, April 28, 2010

Zahid kecundang

Akhirnya Hulu Selangor kembali kepada Barisan Nasional apabila Kamal berjaya mendapat perhatian pengundi-pengundinya. Dengan kemenangan ini BN boleh menarik nafas lega kerana majoriti rakyat di Hulu Selangor telah menolak PKR dan kembali kepada BN. Di pihak PKR pula mungkin ada postmoterm segera yang akan dilakukan untuk menyiasat punca tewas.

Walausiapa pun menang dan kalah, pokok persoalannya adakah rakyat akan lebih bergembira dengan keputusan ini? Apa yang penting adalah tugas wakil rakyat yang tampil untuk mewakili rakyat betul-betul diwakili dengan seadilnya.

Bagi yang tewas pula jangan terus lupa untuk membantu kerana ini jika ini dilupakan ia akan memakan diri untuk pilihan raya akan datang. Dan yang lebih penting bantu membantu itu bukan kerana duniawi tetapi kerana akhirat.

Pada 16 Mei ini pula akan berlangsung satu lagi PRK, kali ini di Sibu, Sarawak. Calon BN, Robert Lau Hui Yew (Penolong Bendahari SUPP Sibu) akan ditentang oleh Pengerusi DAP Sarawak yang juga ADUN Bukit Assek, Wong Ho Leng.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..