Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Sabtu, Oktober 29, 2011

PC buat hal lagi

Suatu masa nanti kau betul-betul akan jadi arwah
Untuk ke sekian kalinya PC Destok buat hal lagi. Hahahaha.. Mungking dah tiba masanya dia pergi meninggalkan kawe setelah enam tahun bersama.

Tapi sayang jugalah. Jasanya terlalu banyak. Sama ada jasa baik atau jahat. Yang jahat atas dasar sendiri, yang baik juga atas dasar sendiri. Jika pemergian ini untuk menghindari kawe dari berbuat dosa dan kemungkaran, biarlah ia pergi. Kawe relakan walaupun terpaksa.

Semalam ada PC Fair di KB Mall, Kelantan. Sempat jugalah "sambar" ram ddr 1, 1 gb; pc lamalah katakan. Disebabkan lama dan keluaran terhad (agaknyalah), melayang jugalah RM160.00 kawe. Tapi bukan beli di pc fair, beli di kedai (tingkat atas) terus. Di pc fair hanya stok baru je dijual.

Bila balik pasang, tak boleh on pulak. Bengang betul. Nasib baik tak bangang. Terlintas jugalah nak humbang CPU ni ke tanah, dari tingkat satu rumah. Tapi itu tindakan orang kurang cermat.

Sekarang masih lagi simpan rapi pc ni. Mungkin sehari dua lagi baiklah kut.

Untuk masa yang terdekat ni, sekali lagi kawe akan terputus hubungan dengan dunia IT. Apa boleh buatkan. Nak beli baru? Poket kosong.. Habuk ada. Kan bagus kalau habukpun boleh dijual..

Orangpun boleh rosak, inikan pula komputer....;-)
................................................................

Selepas beli ram, jenguk-jenguk sekejap JOM HEBOH TV3 di SSM IV. Ramai jugalah manusia. Kawe sampa dalam pukul 6:30 lebih, jadi banyak both / khemah yang dah tutup rehat. Pusing-pusinglah kejap. Kemudian sembahyang Maghrib. Kemudian pusing lagi sampailah pukul 9:00 lebih. Jalan-jalan dengan sahabat. Kalau sorang memang kawe tak pergi.
................................................................
Catatan ini dicatat dengan laptop pinjam. Heheheh...

3 ulasan:

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..