Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Jumaat, September 30, 2011

Putus hubungan

Haha..hatinya hancur. Tapi kawe ok je.
Beberapa hari kawe terputus hubungan dengan alam siber apabila pc destop tiba-tiba rosak. Opss..bukan tiba-tiba tapi dah tiba masanya untuk dia rosak. Tapi allhamdulillah, keadaan kembali normal malam ini. Petang tadi jumpa sahabat, kemudian sahabat bagi tahu cuba gosok-gosok ram dengan getah pemadam. Gosok punya gosok, tenyeh punya tenyeh jadilah pula. Ingatkan pc ni dah nak habis hayat rupanya belum.

Untuk ketika ini kawe rasa alam siber betul-betul penting. Dengan perhubungan alam maya inilah kawe rasa hidup ini sedikit memberi keceriannya. Ini salah satu. Tapi ini bukan bermakna hidup ini dalam keadaan menderita. Cuma dengan siber kita boleh berkomunikasi, eratkan silaturahim, menerima dan memberi info dan sebagainya. Teknologi maklumat yang semakin canggih memerlukan kita sentiasa dekat dengan dunia siber.

-Kesian. Monitor ni demam.
Rasanya jika dunia siber ini terhenti atau terganggu dunia mungkin akan sepi dan sunyi. Tapi tidak semestinya begitu. Sebenarnya banyak benda lagi yang akan membuat kita tidak bosan.

Datuk nenek kita tidak memerlukan dunia siber untuk hilangkan bosan. Kawe sendiripun boleh atasinya. Tapi sejak akhir-akhir ini saja siber jadi macam suatu pelengkap.

27 September 2011 lepas kawe berkesempatan ke Stadium Sultan Muhammad IV, menonton Kelantan melawan Felda United FC. Bila pc rosak kawe kena cari sesuatu untuk gantinya. Pengantinya adalah pergi bersorak, bertempik, menjerit di stadium. Ini salah satu cara ceriakan hidup. Dalam perlawanan ini Kelantan menang, 2-0.
-Sesi pemanas badan pemain Felda Utd., sebelum perlawanan
-CPU yang kawe bela sejak tahun 2005
PC dah uzur. Sejak tahun 2005 sehingga kini dia bersama kawe. Masa tu kawe belanjakan wang hantaran lebih kurang RM1400.00 untuk dapatkan pc (samsung) ni berserta printer jenama canon iP1000. Penghujung tahun 2008 cpu, printer dan monitor telah bercerai (macam kawin-kawin plak). Yang tinggal hanya cpu di atasSepanjang bersama, pc ni tak bawa masalah banyak. Setakat demam sikit-sikit adalah.

...masa gosok ram tadi nasib baik tak keluar jin Aladdin. Tapi kalu keluar gak boleh kawe minta pc baru. hahaha...

1 ulasan:

  1. bagus gak kalu dapay hok baru, tapi beri kat saya ek..;p

    BalasPadam

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..