Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Khamis, Mei 20, 2010

Cerita politik tidak pernah sunyi

Mana-mana negara tidak pernah sunyi dengan cerita politik. Begitu juga dengan Malaysia. Dalam tahun ini sahaja pelbagai cerita wujud dan hangat diperkatakan. Dan dalam cerita politik ini juga terselit cerita-cerita sampingan yang turut menghiasi cerita utama.

Antara cerita sampinagn hebat yang diperkatakan adalah mengenai kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim - Saiful Bukhari, kes tajaan haji Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, isu penggunaan nama "Allah", dan macam-macam lagi. Yang terbaru adalah isu lesen judi dan penyerahan kawasan minyak Blok L dan M kepada Brunei.

Dalam proses dua Pilihan Raya Kecil yang terkini pula tercetus pelbagai isu yang dijadikan modal kempen bagi parti bertanding.

Walauapun situasi atau cerita yang terkandung kita seharusnya tidak menjadikan ia sebagai pencetus perpecahan masyarakat.

Tengok ni;

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..