Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Khamis, Jun 23, 2011

Aku masih di sini

Aku masih di sini seperti sebelumnya,
Meniti dan merangkak seperti sebelumnya,
Bergerak dan berjalan juga seperti sebelumnya,
Entah bila dapat ku berdiri dan berlari selaju-lajunya?

Tiada daya tiada upaya,
Tapi bukan kerana kecacatan,
Mungkin kerana tiada usaha,
Atau ini sudah suratan?

Suratan atau kebetulan,
Tersurat atau tersirat,
Inilah ketentuan tuhan,
Pencipta yang maha hebat.

Bukan menyalahkan takdir,
Apatah lagi menentangnya,
Hanya berfikir dan terfikir,
Bilakah pengakhiranya.

Aku masih memujuk diri,
Agar lebih cekal dan tabah,
Walaupun tertusut onak duri,
Insya-Allah aku takkan rebah.

Aku masih di sini,
Meneruskan hidup yang berbaki,
Berdiri dan meniti,
Meneruskan hidup yang hakiki.

Allah itu maha agung,
Maha pengasih lagi mengasihani,
Seberat mana ujian ditanggung,
Mudah-mudahan tidak selamanya begini.

Lantaran itu aku terus memujuk diri,
Mengenang dosa dan salah,
Agar aku terus berdiri,
Menerima takdir Allah.

Tenanglah wahai hati nurani,
Ini bukan pengakhiran cerita,
Kesudahannya bukan di sini,
Kerana yang abadi hanya di sana...

Ibun: 15 Feb.’11M, bersamaan 16 Rabiul Awal 1432H..

Aku masih di sini. Sebuah coretan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..