Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Selasa, Ogos 24, 2010

Apa khabar sahabat?

Dingin sungguh malam ini,
Dan sukar mata ku lelapkan,
Lalu ku cuba coretkan secebis lembaran buatmu . . .

Itu adalah satu bait kata daripada Ukays, berjudul Kekasihku di Menara. Liriknya menyentuh mengenai percintaan yang tidak kesampaian apabila sang kekasih berubah hati. Tapi lagu itu tiada kaitan sedikitpun dengan cerita aku kali ini. Cuma aku tertarik dengan bait awalnya. Dan bait itu juga seolah-olah menggambarkan perasaan aku malam ini tatkala jari-jemari meraba-raba papan kekunci komputer.

Sukar aku untuk melelapkan mata apabila mengenangkan sahabat-sahabat yang telah lama tidak aku temui. Suka duka bersama sahabat tetap segar dalam ingatan walaupun telah lama aku menyendiri. Bukan kerana sombong, bukan kerana berkecil hati, tapi aku ingin menyendiri. Menyendiri kerana belum bersedia untuk bersua atau bertanya khabar. Mengapa? Setakat ini aku gagal dalam merancang hidup, aku gagal dalam kepedihan. Kegagalan ini memasksa aku menyendiri.

Ke mana agaknya mereka sekarang? Bagaimanakah kedudukan sahabat semua? Entah sihat entah tidak. Itu semua aku tidak ketahui. Walaupun begitu aku sentiasa mendoakan semuanya beroleh rahmat dan keredhaan-Nya dalam segenap bidang yang diceburi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..