Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Sabtu, September 06, 2014

Masa yang hilang

Catatan yang hanya beberapa kali sahaja tahun ini. Kesibukan duniawi ditambah dengan kelembaban liputan "selkong" ni menyebabkan semangat untuk ber"blog" seakan terhenti. Kehidupan yang diimpikan belum berjalan di landasannya. Sedikit teleka dan lagha menyebabkan kita seakan layu dan kuyu... Begitulah hidup kitakan.. Kadang-kadang perancangan agak baik tapi pengakhirannya sangat buruk. Dan adakalanya belum sampai akhirpun telah tersungkur membaham bumi.

Errmmm... Itu mukadimah untuk catatan yang tidak seberapa ni. Hanya terfikir akan kehidupan yang mendatang. Walaupun kawe belum menyembah bumi tersungkur tapi semangat itu tetap ada. ..kerana ini semua adalah ketentuan daripada Allah. Baiklah, kata-kata itu sebenarnya tidak jelas. Tidak mengapa, biarkan tergantung di situ.

Untuk sekian kalinya kawe terfikir dan terlintas bagaimana untuk menghadapi masa akan datang? Bagaimana orang yang selalu gagal menjalani kehidupan mereka? Bagaimana mata masyarakat sekeliling memandang? Atau sekurang-kurangnya bagai mana sanak saudara mereka memandangnya?

Ahh..itu semua kehendak Allah. Allah tidak akan membebani hamba-Nya melainkan dengan kemampuan sendiri. Kawe selalu juga meletakan kalimah itu untuk menjinakkan hati yang sedikit gusar.

Baik. Kehidupan kawe sekarang ada sedikit perubahan dari masa-masa yang lalu. Kehidupan seorang anak, seorang sahabat dan seorang teruna. Ooooo itu yang kawe jalani saban hari. Alhamdulillah, kurnia Allah dalam pelbagai cara. Mempunyai keluarga yang cukup menenangkan hati, memiliki sahabat yang sejati dan bujang yang sikit gelisahkan hati. Hahahaha...

Kehidupan mesti diteruskan. Masa tidak akan berpatah balik.. Masa yang hilang tidak akan kembali.. ;-D

Cahaya dan hujan kadang-kadang memberi satu simbolik kesuraman dan kecerahan..

Tiada ulasan:

Catat Komen

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..