Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Rabu, Januari 12, 2011

Ujian Allah (Masuk wad)

Malam tadi malam ketiga emak bermalam di HRPZ II (Hospital Besar Kota Bharu). Kakinya yang terpijak paku ketika di "kebun mini" minggu lalu (catatan lalu) belum menampakan tanda-tanda baik. Pada mulanya pihak hospital hanya menahannya untuk semalam. Esoknya, emak belum baik. Jadi emak terpaksa ditahan lebih lama.

Ya Allah.. Aku teringat arwah datuk yang turut mengalami nasib yang sama.

Kakinya mula membengkak dan kesakitan. Bila kena sejarum sakit mula beransur hilang. Belum sampai sejam sakit dan denyut terasa kembali. Kesan paku mula kelihatan. Kulit kakinya mula "memutih" pucat. Tapi syukur tidak bernanah. Betis mula lengoh-lengoh.

Bila fikir-fikir balik sampai bilalah agaknya emak akan begitu..

Semalam ada lagi kejutan; doktor mengesyaki emak ada masalah kelenjar di bahagian leher seakan begok. Ya Allah, arwah nenek juga mengalami keadaan sama.

Fikiran kacau dibuatnya.


Kini aku mula terasa bila emak tak sihat semuanya tidak teratur.


Petang ini emak akan dibawa masuk ke bilik bedah; untuk mencuci kakinya yang mula memberi impak tak baik. Mudah-mudahan emak akan bertambah sihat selepas ini. Insya-Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..