Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Khamis, Disember 30, 2010

JKM agensi muslihat? Ada agenda tersembunyi?

Catatan kali ini mungkin akan membawa impak; kepada aku mahupun terhadap pihak-pihak terbabit.

Tengah hari tadi aku ke Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Panji, Pengkalan Chepa. Terdengarlah sembang-sembang penerima bantuan kerajaan pusat ini. Kata mereka: 21 November '10 lepas, keluar notis di pejabat JKM (Panji) mengatakan "bantuan pada hari ini (21 Nov.) ditunda ke tarikh 30 Dis.'10 (hari ini). Dan pada hari ini pula petugas JKM hanya memberi wang (bantuan) untuk sebulan sahaja. Perkiraan mereka JKM sepatutnya memberi bantuan untuk dua bulan.

Ehm..katanya petugas - kerani, penerima akan menerima bantuan untuk sebulan sahaja, kerana bantuan sebelum ini telahpun diberikan awal sebelum ini. Rata-rata penerima tidak berpuas hati dengan penjelasan kakitangan kerajaan ini.

Siapa agaknya yang benar...JKM atau penerima? Jika JKM yang benar, mengapa ramai penerima mendakwa mereka tidak menerimapun bantuan sebelum ini?

Aku pula terfikir adakah wujud agenda tersembunyi? Atau memang JKM benar, cuma ramai penerima tidak menyedarinya. Tapi bagaimana pula hal dengan notis yang tertera di dinding pejabat pada 21 November lalu? Notis yang ditulis tangan pada sekeping kertas putih A4. Aku juga pernah membaca notis itu sebelum ini; sayang, aku tak pula merakamnya untuk lampiran di sini.

"JKM agensi muslihat? Ada agenda tersembunyi?", hanyalah persoalan, bukannya menuduh apatah lagi fitnah.

Tengok ni; Tak puas hati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..