Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Selasa, Jun 01, 2010

Sathia: Kelantan perlu fokus pada perlawanan

Oleh YATIMIN ABDULLAH

INDRA (tengah) akan kembali dalam kesebelasan utama Kelantan pada aksi menentang Perak malam ini.


"FOKUS kepada perlawanan dan jangan fikir pasal Selangor."

Demikian ingatan ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan kepada anak-anak buahnya yang akan turun melayan kunjungan Perak pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu, malam ini.

Menurutnya, pemain perlu membuang tanggapan bahawa setiap perlawanan adalah untuk mengejar Selangor, sebaliknya mereka perlu memberikan tumpuan sepenuhnya dan berusaha untuk mencari tiga mata dalam setiap perlawanan.

"Perak sebuah pasukan yang kuat. Mereka memiliki ramai pemain yang berbakat serta semangat juang yang kental dalam setiap perlawanan yang mereka hadapi.

"Jika mahu menewaskan mereka, pemain perlu mempamerkan aksi yang terbaik dan harus diingat mereka pernah mengikat kita dengan keputusan seri tanpa jaringan pada aksi pusingan pertama di Ipoh Januari lalu," katanya ketika dihubungi semalam.

Tambahnya, beliau berharap semua pemain dapat mengekalkan rentak permainan sebagaimana aksi bertemu pasukan di tangga tercorot, Pulau Pinang, Sabtu lalu.

"Walaupun ketinggalan, pemain tetap fokus dan membuktikan mereka mampu melakukannya.

"Inilah yang kita mahukan. Teruskan fokus pada perlawanan dan sentiasa berfikiran positif," ujarnya.

Dalam pada itu, Kelantan dijangka tidak dapat menggunakan khidmat pemain pertahanan kental, S. Subramaniam yang digantung satu perlawanan.

"Subramanian tidak akan diturunkan akibat mengumpul tiga kad kuning semasa perlawanan dengan Pulau Pinang, Sabtu lalu. Ini bukan satu masalah bagi kita.

"Tempat beliau akan diambil oleh Rizal Fahmi yang akan bergandingan bersama Azizi (Mat Rose), Daudsu (Jamaludin ) dan Mohd. Farisham (Ismail). Saya yakin dia (Rizal) mampu memberikan aksi yang terbaik," ujarnya.

Kelantan menerima khabar gembira apabila kapten pasukan, Indra Putra yang digantung satu perlawanan kembali semula ke dalam kesebelasan utama.

"Kehadiran semula Indra daripada penggantungan merupakan satu tonik buat pasukan. Saya yakin para pemain akan kembali bersemangat untuk turun bertemu Perak malam ini," jelasnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..