Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Selamat datang ke laman blog kawe (saya). Apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan sesiapa mahupun mana-mana pihak. Ia hanya pandangan peribadi. Laman ini juga menggunakan / dilampirkan keratan, rencana, dan sumber daripada akhbar-akhbar tempatan. Terima kasih kerani sudi bertandang ke laman MyView @ ramboview.blogspot.com

Rabu, Jun 02, 2010

Cerita bola.; Daudsu, Hairuddin dan Che Hishamuddin

Kemeriah Liga Super di Kelantan terus hangat diperkatakan. Perlawanan di antara Kelantan - Perak berkesudahan dengan kemenangan milik tuan rumah. Perlawanan 1 Jun ini mengembirakan penyokong Kelantan lebih-lebih lagi dengan jaringan Hairuddin yang selama ini dileberkan dengan pemain penumpang dalam skuad Kelantan.

Dalam pertemuan ini juga menyaksikan beberapa insiden dan cerita yang tersendiri. Cerita utama sudah pasti kemenangan 2-0, jaringan Farhan dan Hairuddin. Dan cerita lain adalah mengenai pemain veteren, Che Hishamuddin Hassan yang tercedera.

Permainan Kelantan secara keseluruhannnya nampak bertenaga walaupun gagal untuk mencari gol pada separuh masa pertama. Apa yang menarik permainan pada perlawanan ini adalah peranan Daudsu yang banyak mencemaskan pihak lawan. Hantaran demi hantaran Daudsu untuk rakan sepasukan mampu diterjemahkan dengan jaringan namun hampa. Daudsu bekerja keras malam itu di bahagian pertahanan mahupun di tengah, sebelah padang dan juga mampu membuat beberapa hantaran tepat. Minit awal separuh masa kedua Daudsu membawa bola dengan baik dan melepaskan tembakan ke pintu gol tetapi terhalang oleh pihak lawan, namun bola melantun balik ke arahnya. Serentak dengan itu Daudsu segera membuat hantaran leret kepada Farhan untuk jaringan pertama Kelantan.

Hairuddin mempunyai peluang yang agak cerah di depan pintu gol tetapi sepakannya mengecewakan. Minit-minit akhir Hairuddin menebus kehampaan dengan jaringan yang agak menarik. Bagi "pasangannya" (Akmal) pula permainan semakin baik tetapi penyudahnya belum sempurna. Peluang terhidang di depan pintu gol terlepas begitu sahaja apabila tampanan kakinya telah membawa bola terbang jauh ke sebelah kiri gol..

Peranan Hishamuddin tidak lama di atas padang. Hashamuddin yg masuk mengantikan Badri hanya bertahan tidak sampai tiga minit setelah dia terjatuh dalam insiden merebut bola dengan pemain lawan. Akibatnya, sikunya mengalami kecederaan.

Secara keseluruhannya Kelantan bermain dengan gaya tersendiri dan mampu untuk menjaringkan gol dengan jumlah yang besar tetapi penyudahnya menghampakan.

Tengok ni;

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Katakan sesuatu yang rasional yang akan mengatasi emosional..